Thursday, September 23, 2010

UPSR-2010

Kelmarin tanggal 23/09/2010 ,rasa lega, macam terlepas beban selepas anak yg kedua Nur Adlah selesai untuk UPSR tahun ni. Kalau tahun lepas anak sulong, Muhammad Uwaiss menduduki UPSR dpt 5A, keputusan Nur Adlah tak tahu macamana pula!

Saya rasa program lepas UPSR ni, nak ajar dia kerja-kerja rumah la pulak. Kalau tak nanti dah besaq panjang tak tau nak buat kerja rumah ! Saya dulu masa umuq 12 tahun dah boleh masak nasi , goreng udang kunyit tu dah biasa .. sebab waktu tu saya bersekolah sesi petang, jd ini lah bekalan yang saya masak sendiri dan bawa bekal ke sekolah. Kadang-kadang masak mee kuah.. ala masak la , asalkan boleh makan..hehehe!

Pilihan sekolah pun menjadi masalah. Dah lepas UPSR ni , Nur Adalh kalau dapat keputusan yang baik nak pi Sek, Men, Bukit Jambul.. tu tak jadi masaalah, yang jadi masalah nak minta sek asrama penuh, dia pilih sek berasrama di sebelah selatan.. jauh la pulak nak pi. Nanti ada kes kecemasan, susah juga tu. Suami saya senang je.. tak payah minta asrama dok je kat rumah! Senang nak monitor. Budak2 perempuan ni kalau lepas dari mata kita , macam hal boleh jadi! Saya tak confident lagi nak lepas dia jauh-jauh lagi! Dia tak sama dengan Uwaiss. Uwaiss dia pandai bawa diri dan bergaul dengan orang.

No comments:

Post a Comment