Sunday, August 22, 2010

Capal pilihan Tun Dr. M





Pada setiap tahun, saya sekeluarga akan membeli baju melayu untuk suami dan 2 org anak lelaki di Pekan Rabu , Alor Setar, Kedah. Dah menjadi kebiasaan shopping lagi 2 atau seminggu lagi nak raya. Kedai kegemaran kami adalah kedai Koleksi Alaf Baru dan tauke kedai ni nama dia En Jamil.

Apa keistimewaan kedai ni sampai kami sanggup shopping jauh dari Penang ? Ha! Kalau kawan -kawan nak tahu, masuk je kat kedai ni ada tergantung gambar Tun Dr.M yang sedang diambil ukuran baju oleh En. Jamil. Ha ha ha , rupanya kedai Koleksi Alaf Baru antara kedai yang menjadi kegemaran Tun di Kompleks Pekan Rabu ni.

Tadi saya pun nak ambil la gambar Tun yang terpampang kat kedai tu! Isteri En Jamil ni namanya Rose, dia kata Tun baru je mai td dlm pukul 11 pg. Alamak kami terlambat la! kalau awal boleh la jumpa Tun. Saya ingat lagi , semasa saya masih di sekolah rendah dlm darjah 5, masa tu Tun datang buat lawatan jumpa orang Kuala Kedah. Saya dan kawan-kawan berbaris panjang nak bersalaman dan ambil autograf Tun. Tun tanya nak sign cek ka? Masa tu saya tak faham apa-apa , cuma tersengih je! Tapi dalam hati gembira tak terkata sbb dapat tandatangan Tun. Tapi sayang buku autograf saya letak kat mana pun dah lupa.

Tadi saya sempat ambil gambar jenis capal yang dibeli oleh Tun. Gambar Tun bersama En Jamil dan isteri pun ada.

No comments:

Post a Comment