Wednesday, August 18, 2010

Kerongsang Korea


2 minggu sebelum puasa, saya saja pi pekan jalan2. Masuk satu kedai ni , ia jual kerongsang secara borong. Saya pun duduk amik satu per satu kotak , belek, letak, belek ,letak , belek lagi dan ada yang berkenan. Tapi duit tak bawa banyak, jadi amik 2 jenis kerongsang secara borong ada la harga dalam RM120.00 . Balik umah dok fikir nak pi jual kat sapa, mujur 2 ari selepas itu ada rumah saudara adakan kenduri doa selamat, saya pun pi dan bawa sekali la kerongsang tadi.

Alhamdullilah ada yang berminat dan beli. Kerongsang yang saya jual pada masa tu pada harga rm3.00 dan rm5.00 , murahkan ! Jadi saya buat la offer siapa beli lebih dari satu saya bagi diskaun rm0.50. Dalam tempoh 5 hari kemudian saya kembali ke kedai tadi nak repeat purchased. Kali ni beli lebih satu kotak, jadi 3 kotak lah. Modal dan untung jualan sebelumnya saya gunakan sebagai modal untuk belian kali ini. Seminggu kemudian saya pi lagi repeat purchased. Kali ini jumlah belian meningkat kepada RM280.00. Semuanya duit modal dan untung dari jualan sebelumnya. Alhamdullilah. Syukur kepada Allah kerana memberi petunjuk kepada saya untuk memulakan perniagaan ini. Sekarang saya ada pembekal baru , yang menjual kerongsang Korea yang cantik dan murah. Banyak batu pada kerongsang dan kilaun yang sangat cantik.
Semasa saya nak membeli stok baru , mujurla suami saya ikut sekali, bukannya apa saya tak cukup modal, jadi dia pinjamkan modal. Kerongsang Korea ni ada banyak batu dan kilaun batunya sangat cantik. Kerongsang yang saya jual ni murah dan cantik. Ia boleh dibeli pada harga RM10.00 hingga RM15.00 sahaja.Murahkan? Ada juga sepasang RM5.00 sesuai untuk kanak-kanak.
Kalau pada 2/3 tahun yang lepas, kerongsang korea ni dijual pada harga yang agak mahal juga. Ada yang tak mampu membelinya. Ada juga yang mampu beli , tapi fikir 2/3 kali sebelum membeli takut lari budjet. Ada juga yang membeli satu je, sebab teringin sgt satu dah cukup, beli banyak nanti miss soru pulak!
Sekarang tawaran kerongsang korea yang saya jual sangat-sangat murah! Rugi siapa tak beli sangat murah dan cantik.


No comments:

Post a Comment

Post a Comment