Sunday, August 22, 2010

resepi yogurt

Hari ni saya nak kongsi buat yogurt .

Saya dapat resepi ni dr internet juga. Dah banyak kali saya buat dan success. Tapi resepi asal hasilnya masam sikit. Jadi saya ubah suai sikit supaya boleh dimakan terus dan rasanya sedap.

resepi natural yogurt

2 liter freshmilk
1 cawan natural yogurt - saya guna natural marigold, berat 140gm
2 senduk gula pasir( >< 180gm)

Caranya

-Didihkan susu
-masukkan gula
- biar ia panas sehingga susu jadi burble di tepi periuk.
- tutup api
- sejukkan susu sehingga jadi suam-suam kuku
-masukkan 1cawan natural yogurt
-tutupkan periuk
-selepas 7- 8 jam , yogurt dah siap

resepi ni boleh dimakan terus

Saya akan postkan video berkaitan yang menjadi pedoman masa saya mula-mula belajar buat yogurt untuk tontonan kawan-kawan . Moga-moga sesiapa yang yang berminat untuk cuba akan berjaya.

No comments:

Post a Comment